Integration med OpenConnect

OpenConnect (OC) er en motor til integration mellem systemer – en dataudvekslingsmotor.
Systemer er udviklet til at integrere mellem ét system og et andet system. Vi har stor succes med integration mellem fx Navision eller CSV udtræk og så SmartWeb som webshop og har mange forskellige virksomheder kørende på en OpenConnect løsning.

Opsætningen er 100% individuel og laves specifikt til dig som kunde. Vi har masse elementer som vi binder sammen til dig, så du får præcis det du ønsker. Og ønsker du at udvide omfanget af integrationer eller databehandliger, er det altid en mulighed.

OpenConnect behandler oplysninger i batchkørsler, som er små “programmer” som afvikles i forskellige intervaller (fx hver nat kl 01:00 eller hver 5 minut på hverdage)

OpenConnect giver mulighed for bl.a.

  • Integration: CSV, Navision, Axapta, BaaN, Astra, SmartWeb, FTP, Screenpublisher, Lotus Notes
  • Udveksling af data via API’er (ind/ud)
  • Workflow
  • Beregning af data
  • Samling af data i nyt datasæt
  • Mailudsendelser
  • Mail design
  • Databehandling/efterbehandling
  • Billedbehandling
  • Afvikling af skeduleret jobs

Databehandling
Når man flytter data fra et sted til et andet (det kalder vi for stationer), er det ofte at man har brug for en efterbehandling af data, inden data transporteres videre til næste station. Fx at rense data for urenheder, inden det importeres i eksisterende ERP løsning.
En stor styrke ved OpenConnect er bl.a. muligheden for databehandling og data efterbehandling, inden data transporteres

  • Filhåndtering
  • Billedebehandling – fx scalering af billeder
  • Vare/produkt behandling
  • Rensning/udvidelse af produktdata inden import
  • Screenshot generator – fx tag et screenshot hver time af en specifik URL

Stationer
Stationer er et udtryk vi bruger ved hvert “data stop” – fx hvis der er 5 trin i en data transport: Start, Rensning af data, Validering mod RKI, Workflow og Endestation

Mail/workflow
OpenConnect giver mulighed for at benytte workflow i forbindelse med data transport mellem stationer.

Hvem kan bruge OpenConnect?
Dem der bruger OpenConnect gør det typisk fordi det er for dyrt eller for bøvlet at udvikle på deres eksisterende løsning (fx Navision) eller det simpelthen ikke er muligt at ændre noget i programkernen på SmartWeb. OpenConnect er det mellemlag der gør at der ikke behøves at blive udviklet specielle løsninger på interne systemer.

Eksempel:
Du har en Navision løsning, hvor alle dine 5000 produkter og varianter ligger i. Nu har du købt en hosted webshop (fx SmartWeb) fordi du gerne vil tilbyde dine kunder en mulighed for at købe hos dig når de har lyst. Men at oprette 5000 produkter med tekster billeder mv manuelt i en webshop, kan for mange virke helt uoverskueligt – for slet ikke at tale om det daglige vedligeholdelsesarbejde; hvis der sker prisændringer mv.
Her kommer OpenConnect ofte ind i billedet. Vi stiller en platform til rådighed, som automatisk opretter alle produkter med basisinformationer første gang, og så sætter vi en  OpenConnect kørsel op, som 4 gange i døgnet opdatere priser, lagerstatus mv fra din Navision til webshoppen. Når kørslen er færdig sendes der en mail til dig om hvilke produkter der er opdateret. Ganske enkelt.

Læs mere på OpenConnect’s hjemmeside.

Skriv eller ring!

Kontakt os om et gratis og uforpligtende møde om... det du har på hjertet

Kontakt os